Ders seçim sürecinde sorun yaşanmaması için aşağıdaki kurallara titizlikle uyulmalıdır.
Öğrencilerimiz ders seçimlerinde kendi programlarından (%30 veya %100 İngilizce) ders almak zorundadır. Aynı gün ve saatte açılan derslerde farklı gruptan seçim talepleri kabul edilmeyecektir.
Farklı gruptan ders seçimi yalnızca şu istisnai durumun birlikte gerçekleşmesi ile mümkündür:
- Ders her iki programda da açılmış ve farklı gün/saate konulmuş olmalı, ve
- Öğrencinin mezuniyetini geciktirecek durumlar oluşturması (alması zorunlu bir dersle çakışma gibi).
Kontenjan artırımları yalnızca bölüm tarafından, ilgili dersin döneminin öğrencileri ve mezuniyet durumunda olanlar için yapılır. Seçmeli derslerde kontenjan artışı, sınıf kapasitesi ve diğer seçmeli derslerin (programdaki gün ve saatine bakılmaksızın) doluluk oranına göre yapılır. Mezuniyet durumu veya eğitim–öğretim ile doğrudan ilişkili istisnai durumlar (ör. staj için gün boşaltma) dışında talepler kabul edilmeyecektir.
ÖNEMLİ KURALLAR
- Talepler telefonla kabul edilmeyecek olup yalnızca öğrenci e-posta adreslerinden, İLETİŞİM KURALLARI bağlantısında belirtilen esaslara uygun şekilde mkt@yildiz.edu.tr adresine gönderildiğinde işleme alınacaktır. Kişisel e-posta adreslerinden gelen talepler değerlendirmeye alınmaz. Bu kuralın gerekçesi, telefonda veya kişisel e-posta adreslerinden yapılan başvurularda kimlik doğrulaması yapılamamasıdır.
- Yukarıdaki kurallar dışında kalan istisnai durumlarda yazılı talep veya dilekçeleriniz ilgili komisyon tarafından incelenecek ve nihai karara bağlanacaktır. Bölüm sekreterliği yalnızca mkt@yildiz.edu.tr adresine iletilen taleplerin komisyona iletilmesinden sorumludur; değerlendirme ve karar süreci komisyon tarafından yürütülmektedir.
- E-posta gönderimlerinde “Konu” kısmına kontenjan, çakışma vb. durumun açıkça yazılması sürecin hızlanması açısından önemlidir.
Öğrencilerimize başarılı ve verimli bir yeni dönem dileriz.
YTÜ Mekatronik Mühendisliği Bölüm Başkanlığı